Wypracowania, konspekty, streszczenia i pomoc szkolna.

Ponad 100 tysi臋cy materia艂贸w dla szko艂y podstawowej, 艣redniej oraz z zakresu studi贸w.

Czy reklama ma zgubny wp艂yw na ludzi?

Udost臋pnij

I.Teza: Reklama ma zgubny wp艂yw na ludzi.
II. Argumenty.
1. Zakup towaru dla dziecka omamionego reklam膮.
2. Ukrywanie wad reklamowanego produktu.
3. Reklamy teleturnieji telewizyjnych ukrywaj膮ce koszty po艂膮cze艅.
4. Odbieranie reklam i wt艂aczanie ich tre艣ci do 偶ycia codziennego.

II. Potwierdzenie tezy.
Przytoczone argumenty wystarcz膮, by stwierdzi膰, 偶e reklama ma negatywny wp艂yw na ludzi. Uwa偶am 偶e reklama ma z艂y wp艂yw na ludzi, a ta rozprawka tylko o tym dowodzi.

W pe艂ni zgadzam si臋 z tez膮 zawart膮 w temacie i b臋d臋 star艂 si臋 jej broni膰. Ludzie my艣l膮 偶e s膮 w stanie obroni膰 si臋 przed dzia艂aniem reklamy, ale tak nie jest. W g艂臋bi ich pod艣wiadomo艣ci reklama wywiera pewien wp艂yw na ich 偶ycie. Cz臋sto tego nie zauwa偶aj膮, ale tak jest. Mo偶e reklamy s膮 potrzebne, aby wiedzie膰 o niekt贸rych produktach, ale niekiedy 藕le na nas dzia艂aj膮.
Oto m贸j pierwszy argument. Reklamy oddzia艂uj膮 na nas w r贸偶ny spos贸b. Dzia艂aj na nas roz艣mieszaj膮ca, wywo艂uj膮 nasz podziw czasem mo偶e i gniew. My doro艣li potrafimy si臋 przed tym chroni膰 i wiemy kiedy cos jest za dobrze reklamowane. Ale te najm艂odsze pokolenia nie potrafi膮 si臋 uchroni膰 przed dzia艂aniem reklam. Omamione kolorowymi reklamami wierz膮, 偶e dana zabawka lub jakie艣 s艂odycze s膮 najlepsze. A rodzice ulegaj膮 pro艣bom tych najm艂odszych, bo jaka matka odm贸wi p艂acz膮cemu dziecku cukierka czy misia. Dziecku wydaje si臋, 偶e bez tej zabawki nie b臋dzie w stanie si臋 dobrze bawi膰.

Moim kolejnym argumentem jest ukrywanie przez reklamy wad danego produktu. Dowiadujemy si臋 o tym po zakupie, a wtedy jest za p贸藕no. Wierzymy ca艂kowicie reklamie, a potem okazuje si臋 偶e dany towar nie ma danej funkcji albo nie spe艂nia jej w taki spos贸b jaki by艣my chcieli. Cz臋sto jest tak, 偶e kupiony przedmiot zniszczy si臋 po paru dniach u偶ytkowania. Przekona艂em si臋 o tym na w艂asnej sk贸rze. Nie mo偶na ca艂kowicie wierzy膰 reklamom bo to mo偶e mie膰 r贸偶ne skutki.
Dodatkowym argumentem s膮 reklamy teleturnieji. Reklamuj膮, 偶e je艣li si臋 zadzwoni ma si臋 szanse wygra膰 dan膮 kwote lub przedmiot. Ale rzadko reklama takiego teleturnieju informuje nas o koszcie po艂膮czenia z nim. Nie informuj膮 r贸wnie偶 o tym, 偶e je艣li nie trafi si臋 na woln膮 linie to i tak zostanie pobrany koszt rozmowy. Ludzie nabieraj膮 si臋 na to i nie mog膮 uwierzy膰 偶e dali si臋 oszuka膰 w tak g艂upi spos贸b.
Przytocz臋 jeszcze jeden argument. Niekt贸rzy z nas po obejrzeniu reklamy powtarzaj膮 wybrane fragmenty ich tre艣ci, a szczeg贸lnie m艂odzie偶 szkolna. Teksty niekt贸rych reklam powtarzaj膮 co daje im rado艣膰. Nie wiadomo czemu. Cz臋sto zachowanie maj膮 podobne jak w reklamach. Por贸wnuj膮 si臋 do bohater贸w lubianych reklam. Nie dzia艂a to na nich korzystnie.


Udost臋pnij

Wy艣lij SMS o tre艣ci ODBLOKUJ.PDF pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod :

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x