Wypracowania, konspekty, streszczenia i pomoc szkolna.

Ponad 100 tysięcy materiałów dla szkoły podstawowej, średniej oraz z zakresu studiów.

Jak napisać wypracowanie?

Kryteria oceny

TYTUŁ

WSTĘP
– Nawiązuje do tematu i wprowadzam do rozwinięcia (muszę użyć wyrazów z tematu)
– Wprowadzić bohaterów, czas i miejsce wydarzeń

ROZWINIĘCIE
– nie pisze wszystkiego co wiem, wybieram tylko wiadomości na temat
– rozwijam temat akapitami, a w każdym akapicie co najmniej trzy zdania rozwinięte.
– w każdym akapicie musi być spójność tzn. jedno zdanie wypływa z drugiego
– ożywię styl równoważnikami zdań, zdaniami wykrzyknikowymi i pytającymi (np. Cisza! Czy nikogo tu niema?)
– wprowadzam elementy np. krótkiego opisu (pejzażu, osoby, rzeczy, zjawiska) wyrażam swoje uczucia (np. Ach, jak tu pięknie!), wprowadzam króciutki dialog.
– nie powtarzam tych samych wyrazów (np. być)
– piszę zdaniami rozwiniętymi

ZAKOŃCZENIE
– podsumówuje temat i wyciągam wnioski (pouczenia, morał)
– używam wyrazów z tematu
– stosuję słownictwo np. myślę, uważam że, jestem przekonana, moim zdaniem, według mnie, niewątpliwie

Na ocenę wpływa również:
– kaligrafia i estetyka zapisu
– styl, język, (budowa zdań)
– ortografia
– akapity

Osiągnę spójność, gdy zastosuję wyrazy: na przykład, na początku, następnie, później, przedtem, potem, po pewnym czasie, zanim, wkrótce, podczas gdy, po chwili, nagle, wtem, w tej samej chwili, w mgnieniu oka, więc, zatem, toteż, dlatego, gdy, kiedy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *