Wypracowania, konspekty, streszczenia i pomoc szkolna.

Ponad 100 tysięcy materiałów dla szkoły podstawowej, średniej oraz z zakresu studiów.

Po co uczniom telefony komórkowe w szkołach ?

Jest wiele argumentów będących za i przeciw posiadania komórek przez uczniów w szkole. Wszystko jednak zależy od tego, w jaki sposób i do czego jest taki telefon wykorzystywany. W niektórych przypadkach komórka może być zarówno przyjacielem, jak i wrogiem. Na przykład na lekcjach, gdy zadzwoni telefon, rozproszy on uwagę nie tylko jego właściciela, ale i całej klasy oraz zakłóci pracę nauczycielowi. Poza tym, niektórzy uczniowie wysyłający sobie na lekcjach SMS-y, nie skupiają się na tym, na czym powinni, czyli na zajęciach. Jak widać, telefon komórkowy na lekcjach może sprawiać same problemy, począwszy od nie wyłączonych dzwonków, zabaw, a skończywszy na wysyłanych SMS-ach, co w większości przypadkach kończy się zarekwirowaniem sprzętu, który odebrany może być tylko przez rodziców ucznia w sekretariacie lub, co gorsza, na zakończeniu roku szkolnego wraz ze świadectwem. Komórka może być też źródłem konfliktów i powodem kłótni między rówieśnikami. Jak wiadomo, taki telefon, to niejednokrotnie spory wydatek, na który, nie wszystkich stać. Uczniowie więc, którzy na przerwach obnoszą się nowoczesnymi aparatami, muszą liczyć się z tym, że innym mogą sprawić tym przykrość, bądź wzbudzać w nich uczucie zazdrości, co nie rodzi pozytywnych emocji, a wręcz przeciwnie – może być źródłem złości i zawiści.
Do tej pory wymieniłam same negatywne strony posiadania takowej komórki przez uczniów. Na tym jednak nie zakończę, ponieważ ma to także pozytywne aspekty, których jest równie wiele. Otóż posiadanie telefonu komórkowego przez uczniów w szkole ma również wiele zalet. Przykładem może być sytuacja, gdy uczeń nie mieszka blisko szkoły i jest podwożony przez rodziców, bądź innych krewnych. W przypadku, gdy zajęcia zostaną skrócone lub też z jakichś powodów się przedłużą, taki uczeń może dzięki komórce powiadomić swoich rodziców o nagłych zmianach w planie lekcyjnym. Poza tym nie dotyczy to tylko uczniów dojeżdżających do szkoły, ale również tych, którzy drogę do szkoły pokonują na pieszo. Gdy ich pobyt w szkole, bądź droga powrotna do domu się przedłuży, by uniknąć nerwów i zmartwień rodziców, dzięki komórce mają możliwość powiadomienia ich o ewentualnym spóźnieniu. Nie można też pominąć funkcji alarmowych telefonu komórkowego, które w nagłych zdarzeniach dają możliwość powiadomienia odpowiednich służb i wezwania pomocy. Pomijając jednak ( te jak ważne skądinąd ) dobrodziejstwa wynikające z posiadania telefonu komórkowego, warto wspomnieć również o tym, że komórka dla wielu uczniów stanowi świetną rozrywkę. Oczywiście do nich zaliczają się wszelkie gry komórkowe i inne akcesoria, takie jak: dzwonki, tapety, zdjęcia, animacje i wygaszacze ekranu. Wszystkie te gadżety dla niektórych są główną zaletą posiadania komórki. I z uwagi na to nie każdy jednak może ją mieć, pomijając oczywiście kwestię finansową. Sprzęt ten jest więc tylko dla osób odpowiedzialnych, które będą umiały o niego zadbać i którym nie będzie on przeszkadzał na zajęciach w szkole oraz w codziennym życiu.
Dlatego na pytanie: „Czym jest komórka – przyjacielem, czy wrogiem?” odpowiedź jest prosta. Komórka jest tym, czym Ty chcesz, żeby była. Czy jest przyjacielem, czy może wrogiem – to zależy od Ciebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *