Wypracowania, konspekty, streszczenia i pomoc szkolna.

Nie 艣ci膮gaj zacznij wkuwa膰 ju偶 dzi艣

Stanis艂aw Lem Bajki robot贸w – streszczenie Bajki o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczy艂a

Print Friendly, PDF & Email

W wszech艣wiecie, na planecie zwanej Hyber膮, 偶y艂 kr贸l Poleander Partobon. Uwielbia艂 sztuk臋 wojenn膮, jednak nie mia艂 偶adnych wrog贸w. Kaza艂 budowa膰 maszyny, z kt贸rymi walczyli jego poddani. Pewnego dnia na ksi臋偶ycu pojawi艂 si臋 smok, kt贸ry zagra偶a艂 kr贸lestwu. Potw贸r szybko r贸s艂 w si艂臋. Przera偶ony kr贸l wiedz膮c, 偶e nic nie uda mu si臋 zrobi膰, zwr贸ci艂 si臋 o pomoc do starej maszyny cyfrowej. Jednak zanim mu pomog艂a, kr贸l musia艂 j膮 przeprosi膰, za to, 偶e kiedy艣 j膮 zniewa偶a艂 i przyzna膰, 偶e nie mia艂 racji. W艂adca uleg艂 wymaganiom i zgodzi艂 si臋 nazwa膰 j膮 : Wasza Ferromagnetyczno艣膰. Ta za艣 wyzwa艂a smoka na pojedynek intelektualny. Zada艂a mu trzy zadania matematyczne. Pokona艂a potwora za trzecim zadaniem. Kr贸l jednak zacz膮艂 lekcewa偶y膰 maszyn臋. Ona w艣ciek艂a si臋 i postanowi艂a przej膮膰 w艂adz臋 nad kr贸lestwem i zamieni膰 si臋 w elektrosmoka. Przestraszony kr贸l zacz膮艂 t艂uc jej lampy. Przez to maszyna 藕le si臋 zaprogramowa艂a i zmieni艂a si臋 w elektrosmo艂臋. Kr贸l wyci膮gn膮艂 z tej przygody wnioski, i postanowi艂 interesowa膰 si臋 cybernetyk膮 cywiln膮.

Plan wydarze艅:
1. Zainteresowania kr贸la cybernetyk膮 wojenn膮
2. Niezadowolenie poddanych
3. Pojawienie si臋 smoka
4. Pro艣ba kr贸la do maszyny
5. Warunki maszyny
6. Pokonanie smoka za pomoc膮 zada艅 matematycznych
7. Z艂o艣膰 maszyny i przemienienie si臋 w elekrosmo艂臋
8.Wnioski kr贸la
8.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Wypracowania, konspekty, streszczenia i pomoc szkolna.